Ramowy program kształcenia mobilności - 12 uczniów
Uczniowie kształcący się w profilu technik spedytor w wieku 16-18 lat
w klasach III-V.
Dzień 1 (poniedziałek)
Realizowany program kształcenia:
Prezentacja studentów i wprowadzenie do zajęć.
Na początku uczniowie obu Szkół przywitają się i wszyscy wspólnie zwiedzą Szkołę Przyjmującą.
Po zapoznaniu się zarówno z uczniami, jak i z infrastrukturą wszyscy przejdą do sali, gdzie nastąpią prezentacje przygotowane i realizowane przez uczniów i nauczycieli Szkoły Przyjmującej. Dzięki nim uczestnicy poznają historię i potencjał Szkoły, regionu oraz kraju. Ponadto, dowiedzą się o kulturze i obyczajach panujących w Grecji, a także o kuchni regionalnej.
Następnie przyjdzie kolej na prezentacje realizowane przez uczniów i nauczycieli Szkoły Wysyłającej, które również przybliżą naszemu Partnerowi historię i potencjał Szkoły, regionu oraz kraju, kulturę i obyczaje, a także regionalną kuchnię.
Po bliższym zapoznaniu nastąpi omówienie rezultatów projektu, przedstawienie planu zajęć oraz metod pracy. Uczniowie zostaną podzieleni na grupy projektowe i role projektowe, a Opiekunowie omówią ich zadania.
Podsumowanie zajęć.
Rodzaj aktywności: Prezentacja studentów i wprowadzenie do zajęć.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 2 (wtorek)
Realizowany program kształcenia:
Uczniowie będą uczestniczyć w prezentacji i warsztatach z obsługi narzędzi umożliwiających tworzenie broszur informacyjnych.
Następnie, analizując zebrane w trakcie przygotowań do mobilności materiały, będą prowadzić konwersacje w grupach, doskonaląc umiejętności językowe.
Uczniowie rozpoczną przygotowywanie materiałów i tekstów (w 2 językach: polski, angielski), które zostaną umieszczone na blogu, np.: zasadach prowadzenia hotelu i restauracji, zasadach bhp i sanitarno-epidemiologicznych, informacji o logistyce, transporcie, spedycji, przewoźnikach, podwykonawcach itp.
Na zakończenie odbędzie się prezentacja i ocena zakończonych prac oraz test wiedzy i ocena zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia warsztatowe w pracowni komputerowej.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 3 (środa)
Realizowany program kształcenia:
Zajęcia odbędą się w restauracji. Na początku uczniowie wezmą udział w krótkiej wizytacji oraz wysłuchają wykładu na temat prowadzenia restauracji, zamówień produktów, przewożenia towarów.
Potem przeprowadzą wywiad z pracownikiem restauracji, w czasie którego zdobędą podstawowe informacje na temat zasad i reguł prowadzenia restauracji pod kątem zatowarowania, zasad sanitarnych i bhp, opisu strategicznych stanowisk i zakresu odpowiedzialności, logistyki i zakupu towarów, księgowości i zyskowności.
Po zebraniu materiałów nastąpi analiza informacji, transkrypcja wywiadu, katalogowanie zdjęć, konwersacje, doskonalenie umiejętności językowych.
Podsumowanie zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia terenowe.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 4 (czwartek)
Realizowany program kształcenia:
Uczniowie będą uczestniczyli w prezentacji i warsztatach z obsługi narzędzi umożliwiających tworzenie grafik oraz obróbkę zdjęć.
Następnie spróbują wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i przystąpią do przygotowywania materiałów graficznych i identyfikacji wizualnej broszur informacyjnych.
Druga część zajęć to kontynuacja procesu przygotowywania materiałów i tekstów (w 2 językach: polski, angielski), które zostaną umieszczone na blogu.
Na koniec nastąpi prezentacja i ocena zakończonych prac oraz test wiedzy i ocena zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia warsztatowe w pracowni komputerowej.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 5 (piątek)
Realizowany program kształcenia:
Zajęcia odbędą się w hotelu. Na początku uczniowie wezmą udział w krótkiej wizytacji oraz wysłuchają wykładu na temat prowadzenia hotelu.
Potem przeprowadzą wywiad z pracownikiem hotelu, w czasie którego zdobędą podstawowe informacje na temat zasad i reguł jego prowadzenia, zasad zatrudnienia i bhp, opisu stanowisk i zakresu odpowiedzialności, logistyki i zakupu towarów, księgowości i zyskowności.
Po zebraniu materiałów nastąpi ich analiza, analiza informacji, transkrypcja wywiadu, katalogowanie zdjęć, konwersacje, doskonalenie umiejętności językowych.
Podsumowanie zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia terenowe.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 6 (sobota) – program kulturowy
W tym czasie odbędzie się zwiedzanie zabytków i atrakcji turystycznych regionu Riwiery Olimpijskiej.
Po południu uczniowie będą mieć czas wolny, który będzie obfitował w różnego rodzaju zajęcia pedagogiczne oraz animacje.
Dzień 7 (niedziela) – program kulturowy
W tym czasie odbędzie się zwiedzanie zabytków i atrakcji turystycznych regionu Riwiery Olimpijskiej.
Po południu uczniowie będą mieć czas wolny, który będzie obfitował w różnego rodzaju zajęcia pedagogiczne oraz animacje.
Dzień 8 (poniedziałek)
Realizowany program kształcenia:
Praca w pracowni będzie miała na celu kontynuację procesu przygotowywania materiałów i tekstów (w 2 językach: polski, angielski), które zostaną umieszczone na blogu.
Odbędzie się również prezentacja na temat wyszukiwania informacji w Internecie oraz praw autorskich.
W drugiej części zajęć uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach praktycznych, podczas których będą wyszukiwać określone treści w Internecie z uwzględnieniem różnych typów wyszukiwarek, ustawień wyszukiwania, danych statystycznych, materiałów graficznych, analiz i raportów.
Dokonają również analizy, obróbki i przetworzenia danych wyszukanych w ramach zajęć.
W końcowej części – jako posumowanie zajęć – nastąpi prezentacja i ocena ukończonych prac, odbędzie się test wiedzy oraz ocena poziomu Kompetencji uzyskanych w ramach zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia warsztatowe w pracowni komputerowej.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 9 (wtorek)
Realizowany program kształcenia:
Odbędą się warsztaty z greckim księgowym, który wprowadzi uczniów w zagadnienia związane z prowadzeniem działalności, podatkami, kosztami zatrudnienia, dokumentacji i wymogów prawnych dot. firmy spedycyjnej lub korzystających z firm spedycyjnych i logistycznych. Oraz z właścicielem restauracji i/lub hotelu, poświęcone zakładaniu działalności hotelarskiej/gastronomicznej, zasadom i regułom prowadzenia hotelu/restauracji.
Rodzaj aktywności: Zajęcia warsztatowe w pracowni komputerowej.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 10 (środa)
Realizowany program kształcenia:
Uczniowie wezmą udział w warsztatach na temat marketingu.
Poznają zadania sprzedażowe i marketingowe w restauracji, omówią zasady prowadzenia strony internetowej restauracji, prowadzenia Facebooka restauracji, przygotowywania materiałów reklamowych.
Po tym nastąpi kontynuacja procesu przygotowywania materiałów i tekstów (w 2 językach: polski, angielski), które zostaną umieszczone na blogu.
Druga część zajęć zostanie poświęcona na przygotowywanie grup do autoprezentacji.
W części podsumowującej zajęcia odbędzie się prezentacja i ocena ukończonych prac oraz test wiedzy i ocena poziomu kompetencji, uzyskanych w ramach zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia warsztatowe w pracowni komputerowej.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 11 (czwartek) – warsztaty komputerowe
Realizowany program kształcenia:
Na początku uczniowie spróbują złożyć zamówienie i zaopatrzyć restaurację z podziałem zadań przez poszczególne grupy projektowe.
Na koniec odbędzie się ocena pracownika restauracji i podsumowanie zajęć.
Rodzaj aktywności: Zajęcia terenowe w restauracji.
Czas realizacji: 6 godzin
Dzień 12 (piątek) – prezentacja zrealizowanych prac oraz pożegnanie
Realizowany program kształcenia:
Odbędą się ostatnie prace w grupach projektowych mające na celu dokończenie rezultatów projektu – blogu , prezentacja i ocena ukończonej pracy, ocena aktywności.
Na zakończenie zostanie przedstawione podsumowanie całej mobilności.
Wręczenie certyfikatów.
Pożegnanie uczniów.